Povinné informace
Informace zveřejňované o povinném subjektu podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím
Obec Lužná
Obec Lužná vznikla podle zákona č. 367/1990 Sb., o obcích ve znění pozdějších předpisů dnem voleb do obecního zastupitelstva v roce 1990.
Obec vykonává svoje funkce podle zákona č. 128/2000 Sb., ve znění pozdějších předpisů.
Obec vykonává svoje funkce podle zákona č. 128/2000 Sb., ve znění pozdějších předpisů.
Masarykovo nám. 89
27051 Lužná
Telefon: 313537881
E-mail: luzna@luzna.cz
WWW: luzna.cz
ID Datové schránky: iwzbcvp
27051 Lužná
Telefon: 313537881
E-mail: luzna@luzna.cz
WWW: luzna.cz
ID Datové schránky: iwzbcvp
-
4.1 Kontaktní poštovní adresa
Masarykovo nám. 89
27051 Lužná -
4.2 Adresa úřadovny pro osobní návštěvu
Masarykovo nám. 89
27051 Lužná -
4.3 Úřední hodiny
pondělí 8:00 – 11:30 12:30 – 17:00 středa 8:00 – 11:30 12:30 – 17:00 -
4.4 Telefonní čísla
-
4.5 Adresa internetové stránky
-
4.6 Adresa podatelny
-
4.7 Elektronická adresa podatelny
-
4.8 Datová schránka
ID Datové schránky: iwzbcvp
540555349/0800 (Česká spořitelna, a.s.)
00244031
DIČ: CZ00244031
-
8.1 Seznamy hlavních dokumentů
-
8.2 Rozpočet
Rozpočty - Schválený závěrečný účet
Oznámení o zveřejnění schváleného závěrečného účtu VSOZČ za r. 2016
oznámení o schválení záv.účtu VSOZČ za rok 2016.pdfTyp souboru: PDF dokument, Velikost: 269,87 kBStaženo: 814×Vloženo: 15. 8. 2017Rozpočty - Schválené rozpočtové opatření
Rozpočtové opatření č. 1 - rada obce 20.2.2019
rozpočtové opatření č.1 ze dne 20.2.2019 - rada obce.pdfTyp souboru: PDF dokument, Velikost: 35,62 kBStaženo: 568×Vloženo: 11. 3. 2019Rozpočtové opatření č. 1 - rada obce dne 20.5.2020
rozpočtové opatření č. 1.pdfTyp souboru: PDF dokument, Velikost: 43,62 kBStaženo: 466×Vloženo: 29. 5. 2020rozpočtové opatření č. 1 - zastupitelstvo obce 1.3.2018
rozpočtové opatření č. 1.pdfTyp souboru: PDF dokument, Velikost: 43,81 kBStaženo: 625×Vloženo: 9. 4. 2018Rozpočtové opatření č. 2 - rada obce 25.3.2019
Rozpočtové opatření č. 2 - rada obce 25.3.2019.pdfTyp souboru: PDF dokument, Velikost: 31,78 kBStaženo: 501×Vloženo: 4. 4. 2019Rozpočtové opatření č. 2 - zastupitelstvo obce dne 25.6.2020
Rozpočtové opatření č.2Typ souboru: 2 dokument, Velikost: 48,6 kBStaženo: 465×Vloženo: 13. 7. 2020rozpočtové opatření č. 2 ze dne 11.4.2018 - rada obce
rozpočtové opatření č. 2 pdf.pdfTyp souboru: PDF dokument, Velikost: 43,49 kBStaženo: 650×Vloženo: 16. 4. 2018Rozpočtové opatření č. 3 - rada obce 20.5.2019
rozpočtové opatření č. 3 - RO 20.5.2019.pdfTyp souboru: PDF dokument, Velikost: 40,1 kBStaženo: 456×Vloženo: 3. 6. 2019rozpočtové opatření č. 3 - zastupitelstvo obce 31.5.2018
rozpočtové opatření č. 3.pdfTyp souboru: PDF dokument, Velikost: 49,51 kBStaženo: 624×Vloženo: 6. 6. 2018Rozpočtové opatření č. 3 - zastupitelstvo obce dne 25.8.2020
rozpočtové opatření č.3 zastupitelstvo obce 25.8.2020.pdfTyp souboru: PDF dokument, Velikost: 50,1 kBStaženo: 491×Vloženo: 7. 9. 2020Rozpočtové opatření č. 4 - rada obce dne 23.9.2020
Rozpočtové opatření č. 4 2020.pdfTyp souboru: PDF dokument, Velikost: 45,08 kBStaženo: 414×Vloženo: 7. 10. 2020Rozpočtové opatření č. 4 - zastupitelstvo obce 20.6.2019
Rozpočtové opatření č. 4 - ZO 20.6.2019.pdfTyp souboru: PDF dokument, Velikost: 39,95 kBStaženo: 440×Vloženo: 24. 6. 2019Rozpočtové opatření č. 4 - zastupitelstvo obce 30.8.2018
rozpočtové opatření č. 4.pdfTyp souboru: PDF dokument, Velikost: 44,87 kBStaženo: 613×Vloženo: 5. 9. 2018Rozpočtové opatření č. 5 - rada obce 4.10.2018
rozpočtové opatření č. 5.pdfTyp souboru: PDF dokument, Velikost: 32,54 kBStaženo: 598×Vloženo: 11. 10. 2018Rozpočtové opatření č. 5 - rada obce dne 11.11.2020
rozpočtové opatření č. 5.pdfTyp souboru: PDF dokument, Velikost: 51,4 kBStaženo: 444×Vloženo: 18. 11. 2020Rozpočtové opatření č. 7 - zastupitelstvo obce 12.9.2019
rozpočtové opatření č. 7 - zastupitelstvo obce 12.9.2019.pdfTyp souboru: PDF dokument, Velikost: 37 kBStaženo: 487×Vloženo: 26. 9. 2019Rozpočtové opatření č. 8 - rada obce 6.11.2019
rozpočtové opatření č. 8 - rada ze 6.11.2019.pdfTyp souboru: PDF dokument, Velikost: 46,92 kBStaženo: 464×Vloženo: 13. 11. 2019Rozpočtové opatření č.5 - rada obce 25.6.2019
Rozpočtové opatření č. 5.pdfTyp souboru: PDF dokument, Velikost: 30,7 kBStaženo: 447×Vloženo: 2. 7. 2019Rozpočtové opatření č.6 - rada obce 21.8.2019
Rozpočtové opatření č. 6 - rada obce 21.8.2019.pdfTyp souboru: PDF dokument, Velikost: 31,48 kBStaženo: 413×Vloženo: 3. 9. 2019Rozpočtové opatření č.9 - rada obce 20.11.2019
rozpočtové opatření č. 9 - rada obce 20.11.2019.pdfTyp souboru: PDF dokument, Velikost: 30,29 kBStaženo: 456×Vloženo: 2. 12. 2019Rozpočtové opatřeníč. 6 - zastupitelstvo obce dne 17.12.2020
rozpočtové opatření č. 6.pdfTyp souboru: PDF dokument, Velikost: 52,33 kBStaženo: 423×Vloženo: 7. 1. 2021Schválené rozpočtové opatení č. 7 ze dne 25.10.2017 - rada obce
rozpočtové opatření č. 7.pdfTyp souboru: PDF dokument, Velikost: 216,9 kBStaženo: 643×Vloženo: 3. 11. 2017Schválené rozpočtové opatření č. 10- rada obce 18.12.2019
rozpočtové opatření č. 10 - rada obce 18.12.2019.pdfTyp souboru: PDF dokument, Velikost: 35 kBStaženo: 433×Vloženo: 24. 1. 2020Schválené rozpočtové opatření č. 2 - rada obce 30.3.2022
rozpočtové opatření č. 2 - rada obce 30.3.2022.pdfTyp souboru: PDF dokument, Velikost: 169,25 kBStaženo: 378×Vloženo: 9. 4. 2022Schválené rozpočtové opatření č. 3 - rada obce dne 24.5.2017
rozpočtové opatření č. 3.pdfTyp souboru: PDF dokument, Velikost: 232,9 kBStaženo: 741×Vloženo: 7. 6. 2017Schválené rozpočtové opatření č. 4 ze dne 22.6.2017 - zastupitelstvo
rozpočtové opatření č. 4.pdfTyp souboru: PDF dokument, Velikost: 191,96 kBStaženo: 726×Vloženo: 15. 8. 2017Schválené rozpočtové opatření č. 5 ze dne 31.7.2017 - zastupitelstvo obce
rozpočtové opatření č. 5.pdfTyp souboru: PDF dokument, Velikost: 248 kBStaženo: 804×Vloženo: 15. 8. 2017Schválené rozpočtové opatření č. 6 ze dne 12.10.2017 - zastupitelstvo
rozpočtové opatření č. 6.pdfTyp souboru: PDF dokument, Velikost: 292,12 kBStaženo: 808×Vloženo: 3. 11. 2017Schválené rozpočtové opatření č. 7 - rada obce dne 21.11.2022
Schválené rozpočtové opatření č. 7-2022 rada obce 21.11.2022.pdfTyp souboru: PDF dokument, Velikost: 200,54 kBStaženo: 258×Vloženo: 25. 11. 2022Schválené rozpočtové opatření č. 8 - rada obce dne 12.12.2022
Rozpočtové opatření č. 8 rada obce 12.12.2022.pdfTyp souboru: PDF dokument, Velikost: 147,83 kBStaženo: 259×Vloženo: 14. 12. 2022Schválené rozpočtové opatření č. 8 ze dne 7.12.2017 - zastupitelstvo
rozpočtové opatření č. 8.pdfTyp souboru: PDF dokument, Velikost: 51,24 kBStaženo: 706×Vloženo: 18. 12. 2017Schválené rozpočtové opatření č.1 - rada obce dne 16.3.2022
Rozpočtové opatření č. 1 - rada obce 16.3.2022.pdfTyp souboru: PDF dokument, Velikost: 192,99 kBStaženo: 342×Vloženo: 22. 3. 2022Schválené rozpočtové opatření č.1 - rada obce dne 9.6.2021
rozpočtové opatření č.1 - rada obce dne 9.6.2021.pdfTyp souboru: PDF dokument, Velikost: 38,22 kBStaženo: 371×Vloženo: 17. 6. 2021Schválené rozpočtové opatření č.2 - rada obce dne 7.7.2021
rozpočtové opatření č. 2.pdfTyp souboru: PDF dokument, Velikost: 41,83 kBStaženo: 382×Vloženo: 16. 7. 2021Schválené rozpočtové opatření č.3 - zastupitelstvo obce 30.6.2022
Schválené rozpočtové opatření č. 3 - zastupitelstvo obce 30.6.2022.pdfTyp souboru: PDF dokument, Velikost: 171,04 kBStaženo: 342×Vloženo: 12. 7. 2022Schválené rozpočtové opatření č.3 - zastupitelstvo obce dne 17.8.2021
rozpočtové opatřdení č. 3 - zastupitelstvo obce 17.8.2021.pdfTyp souboru: PDF dokument, Velikost: 58,66 kBStaženo: 378×Vloženo: 2. 9. 2021Schválené rozpočtové opatření č.4 - rada obce dne 17.8.2022
Rozpočtové opatření č. 4 rada obce dne 17.8.2022.pdfTyp souboru: PDF dokument, Velikost: 238,03 kBStaženo: 273×Vloženo: 12. 9. 2022Schválené rozpočtové opatření č.4 - rada obce dne 29.9.2021
rozpočtové opatření č.4 - rada obce 29.9.2021.pdfTyp souboru: PDF dokument, Velikost: 48,64 kBStaženo: 307×Vloženo: 11. 10. 2021Schválené rozpočtové opatření č.5 - rada obce dne 7.9.2022.2022
Rozpočtové opatření č. 5 - rada obce dne 7.9.2022.pdfTyp souboru: PDF dokument, Velikost: 232,01 kBStaženo: 306×Vloženo: 12. 9. 2022Schválené rozpočtové opatření č.5 - zastupitelstvo 19.10.2021
Rozpočtové opatření č. 5 - zastupitelstvo 19.10.2021.pdfTyp souboru: PDF dokument, Velikost: 50,72 kBStaženo: 301×Vloženo: 3. 11. 2021Schválené rozpočtové opatření č.6 - rada obce dne 23.11.2021
Rozpočtové opatření č. 6 - rada obce 23.11.2021.pdfTyp souboru: PDF dokument, Velikost: 54,89 kBStaženo: 312×Vloženo: 24. 11. 2021Schválené rozpočtové opatření č.6 - rada obce dne 5.10..2022
rozpočtové opatření č. 6 - rada obce 5.10.2022.pdfTyp souboru: PDF dokument, Velikost: 159,28 kBStaženo: 329×Vloženo: 6. 10. 2022Schválené rozpočtové opatření č.7 - rada obce dne 14.12.2021
Rozpočtové opatření č. 7 - rada obce 14.12.2021.pdfTyp souboru: PDF dokument, Velikost: 38,97 kBStaženo: 305×Vloženo: 5. 1. 2022Rozpočty - Schválený závěrečný účet
Schválený závěrečný účet za r. 2016 - Mikroregion Poddžbánsko
MRP-záv.účet r. 2016.pdfTyp souboru: PDF dokument, Velikost: 1,38 MBStaženo: 955×Vloženo: 7. 6. 2017
Žádosti o informace podle zákona 106/1999 Sb. o svobodném přístupu k informacím se podávají
- ústně – v kanceláři úřadu
- písemně – osobně v kanceláři úřadu nebo poštou na adresu úřadu
Obecní úřad Lužná
Masarykovo nám. 89
27051 Lužná - e-mailem: luzna@luzna.cz
- elektronickým podáním: urad@luzna.cz
- telefonicky na tel. čísle: 313537881
Úřední hodiny
- pondělí: 8:00 - 11:30 12:30 - 17:00
- středa: 8:00 - 11:30 12:30 - 17:00
Zákon č. 106/1999 Sb. O svobodném přístupu k informacím - přehled lhůt a termínů
Lhůty
- Odkaz na zveřejněnou informaci - § 6 odst. l) - 7 dnů
- Výzva k upřesnění nesrozumitelné nebo příliš obecné informace - § 14 odst. 5, písm. b) - 7 dnů
- Informace o odložení žádosti nevztahující se k působnosti povinného subjektu - § 14 odst.5, písm. c) - 7 dnů
- Poskytnutí informace žadateli - § 14 odst. 5, písm. d) - 15 dnů
- Prodloužení lhůty pro poskytnutí informace ze závažných důvodů - § 14 odst. 7) - 10 dnů
- Rozhodnutí o odvolání - § 16 odst. 3) - 15 dnů
- Upřesnění žádosti o informaci žadatele - § 14 odst. 5, písm. a) - 30 dnů
- Lhůta pro stížnost žadatele, který nesouhlasí s vyřízením žádosti způsobem uvedeným v § 6; kterému po uplynutí lhůty podle § 14 odst. 5 písm. d) nebo §14 odst. 7 nebyla poskytnuta informace nebo předložena konečná licenční nabídka a nebylo vydáno rozhodnutí o odmítnutí žádosti; kterému byla informace poskytnuta částečně, aniž bylo o zbytku žádosti vydáno rozhodnutí o odmítnutí, nebo který nesouhlasí s výší úhrady sdělené podle § 17 odst. 3 nebo s výší odměny podle § 14a odst. 2, požadovanými v souvislosti s poskytováním informací - § 16a odst. 3 – 30 dnů
- Odvolání proti rozhodnutí - § 16 odst. 1) - 15 dnů
Termíny
- Poskytování informací dle § 5 odst. 1 způsobem umožňujícím dálkový přístup (§ 5 odst. 2) - od 1.1.2001
- Poskytování informací z registrů způsobem umožňujícím dálkový přístup (§ 5 odst. 3) - od 1. 1. 2002
Postup při vyřizování žádostí o poskytnutí informace dle zákona č. 106/99 Sb., o svobodném přístupu k informacím.
Kdo může o informaci požádat
- o informaci může žádat každá fyzická nebo právnická osoba, přičemž nemusí zdůvodňovat proč o informaci žádá
Kdo informaci poskytne
- kterýkoli státní orgán nebo orgány územní samosprávy (obce)
Kdy je podání informace povinným subjektem omezeno
- Je-li požadovaná informace v souladu s právními předpisy označena za utajovanou informaci, k níž žadatel nemá oprávněný přístup, povinný subjekt ji neposkytne.
- Informace týkající se osobnosti, projevů osobní povahy, soukromí fyzické osoby a osobní údaje povinný subjekt poskytne jen v souladu s právními předpisy, upravujícími jejich ochranu.
- Pokud je požadovaná informace obchodním tajemstvím dle ust. § 17 zák. č. 513/1991 Sb., obchodního zákoníku, resp. dle ust. § 504 zák. č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, povinný subjekt ji neposkytne.
- Informace o majetkových poměrech osoby, která není povinným subjektem, získané na základě zákonů o daních, poplatcích, penzijním nebo zdravotním pojištění anebo sociálním zabezpečení povinný subjekt podle tohoto zákona neposkytne.
Další omezení práva na informace
- Povinný subjekt může omezit poskytnutí informace, pokud:
- se vztahuje výlučně k vnitřním pokynům a personálním předpisům povinného subjektu,
- jde o novou informaci, která vznikla při přípravě rozhodnutí povinného subjektu, pokud zákon nestanoví jinak; to platí jen do doby, kdy se příprava ukončí rozhodnutím, nebo
- jde o informaci poskytnutou Organizací Severoatlantické smlouvy nebo Evropskou unií, která je v zájmu bezpečnosti státu, veřejné bezpečnosti nebo ochrany práv třetích osob chráněna uvedenými původci označením „NATO UNCLASSIFIED“ nebo „LIMITE“ a v České republice je toto označení respektováno z důvodů plnění povinností vyplývajících pro Českou republiku z jejího členství v Organizaci Severoatlantické smlouvy nebo Evropské unii, pokud původce nedal k poskytnutí souhlas.
- Povinný subjekt informaci neposkytne, pokud:
- jde o informaci vzniklou bez použití veřejných prostředků, která byla předána osobou, jíž takovouto povinnost zákon neukládá, pokud nesdělila, že s poskytnutím informace souhlasí,
- ji zveřejňuje na základě zvláštního zákona a v předem stanovených pravidelných obdobích až do nejbližšího následujícího období, nebo
- by tím byla porušena ochrana práv třetích osob k předmětu práva autorského.
- Informace, které získal povinný subjekt od třetí osoby při plnění úkolů v rámci kontrolní, dozorové, dohledové nebo obdobné činnosti prováděné na základě zvláštního právního předpisu, podle kterého se na ně vztahuje povinnost mlčenlivosti anebo jiný postup chránící je před zveřejněním nebo zneužitím, se neposkytují. Povinný subjekt poskytne pouze ty informace, které při plnění těchto úkolů vznikly jeho činností.
- Povinné subjekty dále neposkytnou informace o
- probíhajícím trestním řízení,
- rozhodovací činnosti soudů, s výjimkou rozsudků,
- plnění úkolů zpravodajských služeb
- přípravě, průběhu a projednávání výsledků kontrol v orgánech Nejvyššího kontrolního úřadu,
- činnosti Ministerstva financí podle zákona o některých opatřeních proti legalizaci výnosů z trestné činnosti a financování terorismu nebo podle zákona o provádění mezinárodních sankcí.
- Povinný subjekt neposkytne informaci, která je předmětem ochrany práva autorského nebo práv souvisejících s právem autorským (dále jen "právo autorské") , je-li v držení
- provozovatelů rozhlasového nebo televizního vysílání, kteří toto vysílání provozují na základě zvláštních právních předpisů,
- škol a školských zařízení, které jsou součástí vzdělávací soustavy podle školského zákona a podle zákona o vysokých školách,
- knihoven poskytujících veřejné knihovnické a informační služby podle knihovního zákona,
- Akademie věd České republiky a dalších veřejných institucí, které jsou příjemci nebo spolupříjemci podpory výzkumu a vývoje z veřejných prostředků podle zákona o podpoře výzkumu a vývoje, nebo
- kulturních institucí hospodařících s veřejnými prostředky, jako jsou muzea, galerie, divadla, orchestry a další umělecké soubory.
- Povinný subjekt neposkytne informaci o činnosti orgánů činných v trestním řízení, včetně informací ze spisů, a to i spisů, v nichž nebylo zahájeno trestní řízení, dokumentů, materiálů a zpráv o postupu při prověřování oznámení, které vznikly činností těchto orgánů při ochraně bezpečnosti osob, majetku a veřejného pořádku, předcházení trestné činnosti a při plnění úkolů podle trestního řádu, pokud by se tím ohrozila práva třetích osob anebo schopnost orgánů činných v trestním řízení předcházet trestné činnosti, vyhledávat nebo odhalovat trestnou činnost nebo stíhat trestné činy nebo zajišťovat bezpečnost České republiky.
Jak se o informaci žádá
Žádost o poskytnutí informace se podává
- ústně, tj osobní návštěvou na příslušném orgánu nebo dotazem provedeným pomocí telekomunikačního zařízení nebo
- písemně, a to i prostřednictvím sítě nebo služby elektronických komunikací.
Není-li žadateli na ústně podanou žádost informace poskytnuta anebo nepovažuje-li žadatel informaci poskytnutou na ústně podanou žádost za dostačující, je třeba podat žádost písemně.
Co musí písemná žádost obsahovat
- označena („žádost dle informačního zákona“; „žádost dle z. č. 106/1999 Sb.“; „žádost dle zákona o svobodném přístupu k informacím“, apod.), tj., že se žadatel domáhá poskytnutí informací podle zákona č. 106/1999 Sb.
- musí v ní být určeno, kterému povinném subjektu je určena,
- musí obsahovat u fyzické osoby: jméno, příjmení, datum narození, adresu trvalého pobytu nebo, není-li přihlášena k trvalému pobytu, adresu bydliště a adresu pro doručování, liší-li se od adresy trvalého pobytu nebo bydliště a u právnické osoby: název, identifikační číslo osoby, adresu sídla a adresu pro doručování, liší-li se od adresy sídla, která žádost podává. Adresou pro doručování se rozumí též elektronická adresa.
- je-li žádost učiněna elektronicky, musí být podána prostřednictvím elektronické adresy podatelny povinného subjektu, pokud ji povinný subjekt zřídil. Pokud elektronické adresy podatelny nejsou zveřejněny, postačí podání na jakoukoliv elektronickou adresu povinného subjektu.
- musí z ní být patrno o jakou informaci se žádá.
- neobsahuje-li žádost uvedené údaje, povinný subjekt posoudí ve smyslu ust. § 14 odst. 5 zákona žádost a:
- brání-li nedostatek údajů o žadateli podle odstavce 2 postupu vyřízení žádosti o informaci podle tohoto zákona, zejména podle § 14a nebo 15, vyzve žadatele ve lhůtě do 7 dnů ode dne podání žádosti, aby žádost doplnil; nevyhoví-li žadatel této výzvě do 30 dnů ode dne jejího doručení, žádost odloží,
- v případě, že je žádost nesrozumitelná, není zřejmé, jaká informace je požadována, nebo je formulována příliš obecně, vyzve žadatele ve lhůtě do sedmi dnů od podání žádosti, aby žádost upřesnil, neupřesní-li žadatel žádost do 30 dnů ode dne doručení výzvy, rozhodne o odmítnutí žádosti,
- v případě, že požadované informace se nevztahují k jeho působnosti, žádost odloží a tuto odůvodněnou skutečnost sdělí do 7 dnů ode dne doručení žádosti žadateli,
Jaký bude postup povinného subjektu
- Pokud povinný subjekt žádosti, byť i jen zčásti, nevyhoví, vydá ve lhůtě pro vyřízení žádosti rozhodnutí o odmítnutí žádosti, popřípadě o odmítnutí části žádosti (dále jen "rozhodnutí o odmítnutí žádosti"), s výjimkou případů, kdy se žádost odloží.
- Povinný subjekt žádost odloží, pokud:
- se požadované informace nevztahují k jeho působnosti a tuto odůvodněnou skutečnost sdělí do 7 dnů ode dne doručení žádosti žadateli,
- bránil nedostatek údajů o žadateli postupu vyřízení žádosti o informaci podle tohoto zákona, zejména podle § 14a nebo 15, povinný subjekt vyzval žadatele ve lhůtě do 7 dnů ode dne podání žádosti, aby žádost doplnil, avšak žadatel nevyhověl této výzvě do 30 dnů ode dne jejího doručení.
- Nevydá-li povinný subjekt rozhodnutí o odmítnutí žádosti, nebo pokud povinný subjekt žádost neodloží, poskytne informaci v souladu se žádostí ve lhůtě nejpozději do 15 dnů ode dne přijetí žádosti nebo ode dne jejího doplnění.
Co když povinný subjekt žádosti nevyhoví
- pokud povinný subjekt, byť i jen z části, nevyhoví, vydá o tom ve lhůtě pro vyřízení žádosti rozhodnutí, které se doručí do vlastních rukou žadatele
- proti rozhodnutí o odmítnutí žádosti může podat odvolání, a to nejpozději do 15 dnů od jeho doručení
Komu se odvolání posílá
- odvolání se podává u subjektu, který vydal rozhodnutí o odmítnutí žádosti
Kdo o odvolání rozhodne
- o odvolání rozhoduje orgán (příslušný krajský úřad), který je nejblíže nadřízeným povinného subjektu, který rozhodnutí vydal
- ten, kdo o odvolání rozhoduje, tak musí učinit ve lhůtě do 15 dnů od předložení odvolání tím, kdo rozhodnutí vydal
- proti rozhodnutí odvolacího orgánu se již nelze odvolat. Lze však podat návrh na přezkoumání takového rozhodnutí u příslušného soudu.
-
11.1 Nejdůležitější používané předpisy
Přehled předpisů, podle nichž obecní úřad ve věci poskytování informací rozhoduje
-
zákon č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, v platném znění
(upravuje postavení oprávněného a povinného subjektu při vyřizování žádostí o poskytnutí informací, postup při rozhodování a poskytnutí informací a oprávnění žadatele v případě odmítnutí informací). -
zákon č. 167/2012 Sb., kterým se mění zákon č. 499/2004 Sb., o archivnictví a spisové službě a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, zákon č. 227/2000 Sb., o elektronickém podpisu a o změně některých dalších zákonů (zákon o elektronickém podpisu), ve znění pozdějších předpisů, a další související zákony
(Tento zákon upravuje používání elektronického podpisu, poskytování souvisejících služeb, kontrolu povinností stanovených tímto zákonem a sankce za porušení povinností stanovených tímto zákonem). -
zákon č. 500/2004 Sb., Správní řád, v platném znění
(upravuje postup orgánů moci výkonné, orgánů územních samosprávných celků a jiných orgánů, právnických a fyzických osob, pokud vykonávají působnost v oblasti veřejné správy). - zákon č. 128/2000 Sb. o obcích
- zákon č. 133/2000 Sb. o evidenci obyvatel a rodných číslech
- zákon č. 565/1990 Sb. o místních poplatcích
- zákon č. 200/1990 Sb. o přestupcích
- zákon č. 183/2006 Sb. o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon)
- Platné obecně závazné vyhlášky
- Usnesení ze zasedání zastupitelstva obce zde
-
zákon č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, v platném znění
-
11.2 Vydané právní předpisy
Obec Lužná vydává m.j. obecně závazné vyhlášky, které mají povahu právních předpisů. Vznikem a účinky se tyto právní akty odlišují. Jedná se o statutární předpisy (statuty), vnitřní předpisy (interní instrukce, směrnice, pokyny), veřejné vyhlášky a jiná opatření.
-
12.1 Sazebník úhrad za poskytování informací
Obecní úřad je oprávněn požadovat úhradu nákladů spojených s vyhledáváním informací, např. za přímou mzdu pracovníka, pořizování kopií a technických nosičů dat a odesílání informací, přičemž vydání informace se může podmínit zaplacením úhrady nebo zálohy.
Obec poskytuje informace dle zák. č. 106/99Sb. bezplatně jako službu občanům.
-
12.2 Rozhodnutí nadřízeného orgánu o výši úhrad za poskytnutí informací
Žadatel může podat na postup při vyřizování žádosti o informaci stížnost, pokud nesouhlasí s výší úhrady sdělené žadateli písemně povinným subjektem před podáním informace nebo nesouhlasí s výší odměny za oprávnění užít informaci na základě licenční smlouvy. Stížnost lze podat písemně nebo ústně, a to u povinného subjektu. O stížnosti rozhoduje nadřízený orgán. V současné době nejsou vydána žádná usnesení nadřízeného orgánu týkajících se těchto stížností.
-
13.1 Vzory licenčních smluv
Vzor licenční smlouvy dle § 14 a zákona č. 106/1999Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů -
13.2 Výhradní licence
V současné době nejsou pro Obec Lužná poskytnuty žádné výhradní licence podle § 14a odst. 4 zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů.
výročení zpráva o poskytnutých informacích za r. 2018
výroční zpráva o poskytnutých nformacích za r.2018.pdf
Typ souboru: PDF dokument, Velikost: 32,86 kB
Staženo: 429×
Vloženo: 15. 1. 2019
Výroční zpáva o poskytnutých informacích za r. 2020
výroční zpráva o poskytnutých informacích - r.2020.pdf
Typ souboru: PDF dokument, Velikost: 35,52 kB
Staženo: 316×
Vloženo: 4. 2. 2021
Výroční zpráva dle zákona 106/1999 Sb. za rok 2019
Vyrocni_zprava_106_obec Lužná 2019.pdf
Typ souboru: PDF dokument, Velikost: 95 kB
Staženo: 348×
Vloženo: 15. 1. 2020
Výroční zpráva dle zákona 106/1999 Sb. za rok 2022
Výroční zpráva dle zákona 106_1999 Sb_2022 obec Lužná.pdf
Typ souboru: PDF dokument, Velikost: 150,45 kB
Staženo: 153×
Vloženo: 8. 2. 2023
Výroční zpráva o poskytnutých informacích za r. 2017
výroční zpráva 106 1999 Sb. r.2017.pdf
Typ souboru: PDF dokument, Velikost: 34,4 kB
Staženo: 596×
Vloženo: 9. 2. 2018
Výroční zpráva o poskytování informací za r. 2021
výroční zpráva o poskytování informací podle zákona 106 1999 Sb. za r. 2021.pdf
Typ souboru: PDF dokument, Velikost: 318,23 kB
Staženo: 202×
Vloženo: 17. 3. 2022
Výroční zpráva za rok 2015
výroční zpráva 106 1999 sb. 2015.docx
Typ souboru: DOCX dokument, Velikost: 14,07 kB
Staženo: 583×
Vloženo: 3. 4. 2017
Výroční zpráva za rok 2016
scen výroční zpráva o poskytnutí inf. za r. 2016.pdf
Typ souboru: PDF dokument, Velikost: 198,24 kB
Staženo: 750×
Vloženo: 3. 4. 2017
Výroční zpráva za rok 2023
Výroční zpráva dle zákona 106_1999 Sb_2023 obec Lužná.pdf
Typ souboru: PDF dokument, Velikost: 132,7 kB
Staženo: 128×
Vloženo: 26. 2. 2024
Výroční zpráva za rok 2024
Výroční zpráva dle zákona 106_1999 Sb_2024 obec Lužná.pdf
Typ souboru: PDF dokument, Velikost: 132,31 kB
Staženo: 7×
Vloženo: 7. 1. 2025
Poskytnuté informace dle zák. č. 106/99 Sb.:
2024
9/2024 Žádost ze dne 31.10.2024, která požaduje zaslání příkazní smlouvy na zpracování žádosti o dotaci na projekt ,,Přístřešky pro tříděný odpad v Lužné"', financovaného z Operačního programu Životního prostředí 2014 - 2020.
K dané věci sdělujeme, že na tento projekt nebyla uzavřena příkazní smlouva, pouze
objednávka, viz. příloha.Odpověď byla poslána dne 12.11.2024.
Odpověd byla zveřejněna na webových stránkách obce dne 17.11.2024.
8/2024 Žádost ze dne 31.10.2024 která požaduje zaslání příkazní smlouvy na zpracování žádosti o dotaci na projekt ,,Dětské hřiště u MŠ v Lužné u Rakovníka".
K dané věci sdělujeme, že na tento projekt nebyla uzavřena příkazní smlouva, pouze
objednávka, viz. příloha. Odpověď byla poslána dne 12.11.2024.
Odpověd byla zveřejněna na webových stránkách obce dne 17.11.2024.
7/2024 Žádost ze dne 31.10.2024 která požaduje zaslání podkladů k výběrovému řízení na zpracování žádosti o dotaci na projekt ,,Přestavba a rozšíření tělocvičny ZŠ Lužná".
Požadované podklady byly odeslány 12.11.2024
Odpověd byla zveřejněna na webových stránkách obce dne 17.11.2024.
6/2024 Žádost ze dne 31.10.204 o zaslání příkazní smlouvy na zpracování žádosti o dotaci na projekt rekonstrukce na obnovu mÍstnÍ komunikace v obci Lužná.
Příkazní smlouva byla odeslána dne 12.11.2024
Odpověd byla zveřejněna na webových stránkách obce dne 17.11.2024.
5/2024 Žádost o informaci, kdo v obci Lužná spravuje veřejné osvětlení - odpověd byla zveřejněna na webových stránkách obce dne 1.11.2024.
na základě Vaší žádosti podle zákona č.106/1999 Sb., ze dne 01.11. 2024 Vám sdělujeme následující informace:
- Pavel Srp – ERIMP, Rubínova 1146, Rakovník 269 01, IČ: 11261684
4/2024 Odpověď na žádost dle zákona č. 106/1999 Sb., ze dne 05.09.2024 – zveřejněna dne 20.9. 2024
V příloze naleznete smlouvu o dílu a projektové dokumentace ulice Za školou. V rámci plnění této smlouvy nedošlo k dohodě při součinnosti nad tvorbou zadávací dokumentace a společnost build&build s obcí přestala komunikovat bez toho, aniž by poslala písemné odstoupení od smlouvy, tak jak je definováno v článku 2 této smlouvy.
Co se týče smlouvy k rekonstrukci osvětové besedy, zde musím konstatovat, že k této rekonstrukci žádná písemná smlouva (a tedy ani odstoupení od smlouvy) nikdy nevznikla.
3/2024 Odpověď na žádost dle zákona č. 106/1999 Sb., ze dne 29.07.2024 – zveřejněna dne 10.8. 2024,
Na základě žádosti dle zákona 106/1999 Sb., ze dne 29.07. 2024 na poskytnutí obsahu smlouvy na zhotovení projektové dokumentace na stavby/opravy ulice Za školou a rekonstrukce Osvětové besedy Vám sdělujeme následující.
Smlouvy na zhotovení projektové dokumentace zatím nejsou ani na jedno z děl uzavřeny a celý projekt je zatím ve fázi výběru projektanta. Proto nemůžeme poskytnout obsah předmětných smluv.
2/2024 Odpověď na žádost dle zákona č. 106/1999 Sb., ze dne 28.05.2024 – zveřejněna dne 10.6. 2024
V rámci mapování investičních plánů měst, obcí a krajů pro rok 2024 a projektu RSP (registr stavebních projektů), který je určený na podporu stavebníků z celé ČR, Vás žádáme o zaslání investičních plánů Vašeho města, Krajského úřadu či obce pro rok 2024. Resp. seznamu investičních/stavebních projektů či rekonstrukcí, které plánujete uskutečnit v letech 2024-2025. Případně jsou dokončovány z předchozích let a budou financovány z rozpočtu města, obce, krajského úřadu nebo z dotačních titulů či za jejich podpory.
U těchto projektů prosím uveďte:
-název projekt
-popis projektu
-projektovou kancelář (pokud již byl projekt zpracován)
-finanční rozpočet projektu
-plánovaný termín započetí projektu
-předpokládaný termín výběrového řízení, popř. výherce
Případně nám prosím zašlete rozpočet na rok 2024, pokud obsahuje podrobné informace k daným akcím dle bodů uvedených výše.
Stavba autobusové zastávky, chodníku a VO u křižovatky ulic Tyršova a Lišanská v obci Lužná
výstavba chodníku, autobusové zastávky, VO podél části silnice 22915
rozpočet: 7.471.245,20 Kč vč. DPH
realizuje se, předpokládané ukončení 7/2024
realizuje firma Froněk spol. s r.o., Rakovník
Rekonstrukce ulic Za Školou a Školská
rekonstukce ulic, rozšíření komunikace, revitaliace VO, kanalizace
Rekonstukce budovy OB - kulturní zařízení, sál
nové vytápění, opláštění, rekonstukce interiéru, akustické řešení sálu
1/2024 Odpověď na žádost dle zákona č. 106/1999 Sb., ze dne 17.04.2024 – zveřejněna dne 22.4. 2024
Dotaz, zda obec Lužná vede přehled pozemků pro náhradní výsadbu v jejím územním obvodu, zda vede přehled o veřejně přístupných účelových komunikacích, stezkách a pěšinách. A jestli obec Lužná vydala obecně závaznou vyhlášku o ochraně veřejné zeleně.
- Naše obec nevede přehled pozemků vhodných pro náhradní výsadbu v jejím územním obvodu.
- Obec v rámci pasportu komunikací vede přehled o veřejně přístupných účelových komunikacích, stezkách a pěšinách. Pasport místních komunikací naleznete v příloze č.1 Typ: PDF dokument, Velikost: 1.18 MB a č.2 Typ: PDF dokument, Velikost: 1.25 MB
- Obec nemá vydanou žádnou OZV o ochraně veřejné zeleně.
2023
Odpověď na žádost dle zákona č. 106/1999 Sb., ze dne 01.02.2023 – zveřejněna dne 02.02.2023
Dotaz na právní tituly pro užívání pozemku parc. 696/2 k.ú. Lužná u Rakovníka, na základě kterých dochází k užívání zmíněného pozemku třetí osobou.
Právním titulem k užití předmětného pozemku, je v tomto případě smlouva o nájmu pozemku, jejíž znění anonymizované o osobní údaje nájemce naleznete v zde.
696-2 pronájem (1).pdf (894.51 kB)
2021
23.05.2021
Dne 17.5.2021 jsme obdrželi žádost dle zákona č. 106/1999 Sb., která požaduje zpřístupnění listiny, na základě které obec převedla do vlastnictví jiné osoby tramvaj z pozemku Mateřské školy v Lužné.
K dané věci sděluji, že žádná písemná listina, která by řešila převod tramvaje do vlastnictví jiné osoby neexistuje, proto jí nemůžeme poskytnout. Dar byl řešen se spolkem Barbora pouze ústně. Darování tramvaje bylo schváleno na zasedání rady obce dne 19.4.2021 usnesením č. 298/5-21. Obdarovaným se stala společnost Barbora, z.s. Svatý Jan pod Skalou Il, Beroun, k umístění ve skanzenu Solvayovy lomy v Českém krasu, jehož je spolek provozovatelem.
2020
04.03.2020
Na obsah žádost o svobodném poskytnutí informací dle zákona 106/199 Sb., v tomto znění
"V rámci mapování investičních plánů měst, obcí a krajů pro rok 2020 a projektu RSP (registr stavebních projektů), který je určený na podporu stavebníků z celé ČR, Vás žádáme o zaslání investičních plánů Vašeho města, Krajského úřadu či obce pro rok 2020. Resp. seznamu investičních/stavebních projektů či rekonstrukcí, které plánujete uskutečnit v letech 2020-2022. Případně jsou dokončovány z předchozích let a budou financovány z rozpočtu města, obce, krajského úřadu nebo z dotačních titulů či za jejich podpory.
U těchto projektů prosím uveďte:
-název projekt
-popis projektu
-projektovou kancelář (pokud již byl projekt zpracován)
-finanční rozpočet projektu
-plánovaný termín započetí projektu
-předpokládaný termín výběrového řízení,
popř.výherce
Případně nám prosím zašlete rozpočet na rok 2020, pokud obsahuje podrobné informace k daným akcím dle bodů uvedených výše."
zveřejňujeme tuto odpověď
2019
14.10.2019
Vážený pane, na základě Vaší žádosti dle zákona č. 106/1999 Sb. Vám sdělujeme, že obec Lužná ke dni 9.května 2008 nevlastnila akcie společnosti Středočeská Plynárenská, a.s. (dnes innogy Energie, s.r.o.), se sídlem Praha 4, Novodvorská 803/82, PSČ 142 01 (dnes Limuzská 3135/12, Strašnice, 108 00 Praha 10), IČO: 60193158.
18.8.2019
Na Vaši žádost o poskytnutí informace na základě zákona 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, sdělujeme, že uvedené subjekty Domistav CZ a.s. a Domistav HK s.r.o. nepodaly vůči našemu orgánu veřejné moci, naší obci nabídku ve smyslu veřejných zakázek.
31.1.2019
Dobrý den, na základě vaší žádosti o poskytnutí informací na základě zákona č. 106/1999 Sb. uvádím:
v r. 2019 máme v rozpočtu obce tyto větší projekty:
1. ZTV pro výstavbu rodinných domů v lokalitě Za Vodárnou, Lužná II - 2.etapa-komunikace - předmětem je novostavba pozemních komunikací v nově vznikající lokalitě Za Vodárnou, společně s parkovacími stáními. Projekt zpracoval Ing. Kamil Hrbek - projektování dopavních staveb, Lubná, výběrové řízení je již ukončeno, nejnižší nabídku podala firma Froněk, s.r.o. Rakovník s částkou 11756257,27 Kč bez DPH, vlastní realizace začne 1.4.2019.
2. Oprava chodníků v obci Lužná + VO - předmětem je oprava chodníků a veřejného osvětlení po levé části ulic Čsl.armády a Tyršova. Projekt byl zpracován Ing. Petrem Kubíčkem Slaný, projektování dopravních staveb, výběrové řízení je ukončeno, nejnižší nabídku podala firma Pragotrade s.r.o. Pchery s celkovou částkou 6199499,16 Kč bez DPH, vlastní realizace začne 1.4.2019.
Rozpočet na r. 2019 je řádně vyvěšen k nahlédnutí na webových stránkách obce Lužná - www.luzna.cz v oddílu hospodaření obce.
2018
24.5.2018 - žadatel požaduje zaslání informace a kopie listin vztahujících se k pozemkové parcele p.č. 518 v obci Lužná, k.ú. Lužná u Rakovníka, zapsané na LV 10001 pro obec Lužná. Žádost byla kladně vyřízena.
2017
21.2.2017 - žadatel si přeje zaslat investiční plán obce pro r. 2017 - seznam stavebních projektů plánovaných obcí, které budou financovány z rozpočtů obce nebo z jiných veřejných rozpočtů. Žádost byla kladně vyřízena.
16.6.2017 - žadatel požaduje základní informace o soustavě veřejného osvsětlení ke dni 1.5.2017. Žádost byla kladně vyřízena.
8.8.2017 - žadatel požaduje v souvislosti s plánovaným zákonem o sociálním bydlení vyplnění formuláře o 8 bodech k danému tématu. Žádost byla kladně vyřízena.
27.12.2017 - žadatel požaduje poskytnutí kopie pasportu místních komunikací pro ul.. Školská, Lužná. Žádost byla kladně vyřízena.
2016
20.1.2016 - žadatel požaduje fotografii části účinného územního plánu obce Lužná se zobrazením legendy této grafické části a to elektronicky na e-mailovou adresu. Žádost byla kladně vyřízena.
7.2.2016 - žadatel si přeje zaslat investiční plán obce pro r. 2016 - seznam stavebních projektů plánovaných obcí, které budou financovány z rozpočtů obce nebo z jiných veřejných rozpočtů. Žádost byla kladně vyřízena.
21.9.2016 - žadatel požaduje vydání potvrzení o datu provedení kolaudace vodovodního a kanalizačního řádu v Lužné. Žádost byla kladně vyřízena.
Žádost o poskytnutí informací
zadost_o_poskytnuti_informaci.pdf
Typ souboru: PDF dokument, Velikost: 19,97 kB
Staženo: 978×
Vloženo: 2. 2. 2012
Žádost o povolení kácení dřevin
zadost_o_povoleni_kaceni_drevin.pdf
Typ souboru: PDF dokument, Velikost: 37,69 kB
Staženo: 965×
Vloženo: 2. 2. 2012
Co když orgán žádosti nevyhoví
Odvolání
- Proti rozhodnutí povinného subjektu o odmítnutí žádosti lze podat odvolání, a to nejpozději do 15 dnů od jeho doručení.
- Odvolání se podává u orgánu, který vydal rozhodnutí o odmítnutí žádosti.
- O odvolání rozhoduje orgán, který je nejblíže nadřízeným tomu orgánu, který rozhodnutí vydal nebo měl vydat.
- Ten, kdo o odvolání rozhoduje, tak musí učinit ve lhůtě do 15 dnů od předložení odvolání povinným subjektem.
- Proti rozhodnutí odvolacího orgánu se již nelze odvolat. Lze však podat návrh na přezkoumání takového rozhodnutí u příslušného soudu.
Stížnost
-
Stížnost na postup při vyřizování žádosti o informace (dále jen "stížnost") může podat žadatel,
- který nesouhlasí s vyřízením žádosti způsobem uvedeným v § 6,
- kterému po uplynutí lhůty podle § 14 odst. 5 písm. d) nebo § 14 odst. 7 nebyla poskytnuta informace nebo předložena konečná licenční nabídka a nebylo vydáno rozhodnutí o odmítnutí žádosti,
- kterému byla informace poskytnuta částečně, aniž bylo o zbytku žádosti vydáno rozhodnutí o odmítnutí, nebo
- který nesouhlasí s výší úhrady sdělené podle § 17 odst. 3 nebo s výší odměny podle § 14a odst. 2, požadovanými v souvislosti s poskytováním informací.
- Stížnost lze podat písemně nebo ústně; je-li stížnost podána ústně a nelze-li ji ihned vyřídit, sepíše o ní povinný subjekt písemný záznam.
-
Stížnost se podává u povinného subjektu, a to do 30 dnů ode dne
- doručení sdělení podle § 6, § 14 odst. 5 písm. c) nebo § 17 odst. 3,
- uplynutí lhůty pro poskytnutí informace podle § 14 odst. 5 písm. d) nebo § 14 odst. 7.
- O stížnosti rozhoduje nadřízený orgán.
- Povinný subjekt předloží stížnost spolu se spisovým materiálem nadřízenému orgánu do 7 dnů ode dne, kdy mu stížnost došla, pokud v této lhůtě stížnosti sám zcela nevyhoví tím, že poskytne požadovanou informaci nebo konečnou licenční nabídku, nebo vydá rozhodnutí o odmítnutí žádosti.
- Nadřízený orgán o stížnosti rozhodne do 15 dnů ode dne, kdy mu byla předložena.